Najlepsze praktyki w zakresie pakowania i spinania przemysłowego
Najlepsze praktyki pakowania
Priorytetem dla każdego dystrybutora zawsze musi być zadowolenie klienta. Jest to uznaniem faktu, że to, co klient zleca, także dostaje. Jeśli jednak tak się nie dzieje, to często wynika to z niewłaściwej praktyki pakowania lub nieprawidłowego przechowywania. Dlatego śledzenie i utrzymywanie standardów pakowania jest ważnym elementem w osiąganiu satysfakcji klienta. Biorąc pod uwagę dobre praktyki, obniżysz koszty, zapobiegniesz różnym szkodom i innym niedogodnościom.
Jak zwiększyć produkcję podczas pakowania/spinania?
Gdy firmy w jakikolwiek sposób automatyzują pakowanie/spinanie, przyspieszają pakowanie i skracają czas potrzebny na pakowanie. Zazwyczaj półautomatyczne pakowanie może być szybsze o co najmniej 300%. Dodatkowo automatyczne pakowanie jest bezpieczniejsze, a pracownik bardziej przyjazny. Jeśli pakujesz pudła, najlepszym sposobem na przyspieszenie pakowania jest użycie półautomatycznej maszyny spinającej HIPO, która automatycznie mocuje pudełka za pomocą taśmy PP. W przypadku taśm paletowych proponujemy półautomatyczną wiązarkę spinającą COMBO lub wiązarkę bateryjną, która również może być używana do pudełek/paczek.
Pakowanie podstawowych produktów
Jeśli podstawowe produkty nie są pakowane w pudełka, nie mogą być pakowane w zwyczajny sposób. W przypadku, gdy produkt ma pojemnik z otworem pokazującym zawartość opakowania, otwór ten musi być odpowiednio zabezpieczony tworzywem ochronnym. Jest to konieczne, ponieważ opakowanie kartonowe rozbiją się podczas transportu i powstają cząstki pyłu, które mogą uszkodzić produkty. Ochrona ekspozycji jest niezbędna, aby zapewnić, że produkt jako całość trafia do klienta zapewniając jego satysfakcję. Produkty takie jak ubrania powinny być pakowane w plastikowe torby, gdzie każdy wyrób jest zapakowany w swoją własną torbę.
Pakowanie wewnętrzne
Mówiąc o pakowaniu wewnętrznym (przechowywanie produktu w głównym korpusie), dobrze jest użyć litego kartonu, który pozwala na lepszą obsługę pakowanych produktów w magazynie. Przydatność pakowania zależy również od specyfikacji produktu, dlatego przed pakowaniem warto zastanowić się, jak waga, rozmiar i inne cechy produktu mogą wpływać na jakość opakowania.
Materiały opakowaniowe i dodatkowa ochrona
Każdy dystrybutor jest odpowiedzialny za wysłanie towaru tak, aby dotarł do miejsca docelowego w stanie nienaruszonym. Z tego powodu ważne jest, aby zwrócić szczególną uwagę na pakowanie i przechowywanie produktów. W przypadku produktów szklanych dystrybutor musi zapewnić, że skrzynki te są rozdzielane za pomocą nośników między pudłami, a zatem nie zostaną uszkodzone ani zniekształcone podczas transportu. Jeśli przedmioty są kruche, należy je zapakować pojedynczo w pudełka itd. W celu dodatkowej ochrony można również wypełnić puste miejsca w pudełkach papierem, tekturą lub innymi wypełniaczami z nieostrego materiału.
Właściwe pakowanie zgodne ze standardami pozwala ci być bardziej wiarygodnym w oczach klientów, zaś koszt uszkodzenia produktu jest znacznie niższy.